Delarna för att laga ledningen har nu kommit och läckan kan nu
åtgärdas. Vi hoppas på att arbetet blir klart under dagen. Eftersom läckan var långt nere i lera har det
kommit mycket partiklar i ledningarna. Alla
fastigheter bör stänga av all inkommande vatten till huset samt stänga av
kranar, toaletter och varmvattenberedare. Om du inte är på plats fråga din
granne om hjälp.
När ni slår på vattnet behöver ni spola kallvatten tills vattnet blir klart, helst på en kran utomhus så att ni slipper att få partiklarna inne i varmvattenberedaren. Tyvärr kan vi inte garantera att det inte finns flera läckor innan vi har kontrollerat ledningarna igen.
Vänligen, styrelsen