Vattenläckan i huvudledningen är lokaliserat och den kommer att lagas så fort som möjligt. Tills läckan är lagad kommer vattnet vara avstängd i hela området och vatten kan hämtas vid pumphuset.
Vänligen,
styrelsen
Vattenläckan i huvudledningen är lokaliserat och den kommer att lagas så fort som möjligt. Tills läckan är lagad kommer vattnet vara avstängd i hela området och vatten kan hämtas vid pumphuset.
Vänligen,
styrelsen
21:30
Felsökning har på gått under hela dagen. Tyvärr har vi ej hittat vattenläckan. Det kommer en ny grävmaskin i morgon och fortsätter.
Vi försöker att hitta t-kopplingen som går i mellan utvedavägen och Utvedahamnväg. Tyvärr stämmer ej ritningarna. T-kopplingen finns ej där den ska vara enligt ritningarna. När vi har hittade denna koppling så kommer vi att försöka stänga av Utvedavägen och slå på vattnet till Utvedahamnväg.
Styrelsen
21:30
Nu har vi felsökt i några timmar. Vi har en trolig vattenläcka mellan pumphuset och Utvedavägen. Problemet som nu uppstår är att vattenläckan troligen är på huvudledningen som ligger i träskmarken mellan pumphuset och fastigheterna på Utvedavägen. Felsökning kommer fortsätta i morgon.
Vatten kommer att finnas att hämta vid tappstället utanför pumphuset.
Styrelsen
Lördag 2/7 kl 10-12. Träff vid gungställningen på södra badplatsen. Vi behöver frivilliga krafter för att snygga till på badplatserna vid Vätösund.
FÖRSLAG
Norra badplatsen:
Ta bort alla tistlar i sanden längs vattnet.
Klippa gräs
Borsta/tvätta nya bryggan från ev fågelspill.
Södra badplatsen:
Jämna till jordvallen runt gungställningen
Skotta tillbaka jorden längs den nya sargen.
Klippa gräs
Ta bort ogräs i sanden längs vattnet.
Ta med er ex spadar, borstar, krattor och kanske en väl använd gräsklippare. Vi ska ju ha trevligt också så glöm inte att ta med er fika o något gott till.
Vi ses!
Hälsningar Styrelsen
14:00
Nu kan man hämta vatten vi vårt pumphus.
Övrig felsökning kommer att fortsätta under dagen samt kvällen.
Styrelsen
08:20
Vi har upptäckt nu på morgonen att våra vattentankar är tomma. Vi har gjort av med 78 km3 vatten under natten. Troligtvis har vi en vattenläcka eller så står några kranar öppna och sprutar vatten rakt ut i backen. Vi letar akut efter en rörmokare för att återställa trycket i våra system så att ni ska kunna hämta vatten vid pump huset så snart som möjligt. Vi åter kommer när detta är möjligt.
Styrelsen
© 2026 Utveda Samfällighetsförening
Tema av Anders Noren — Upp ↑