16:30
På grund av arbete i vårt pumphus så kan vi behöva slå av vattnet kortare stunder under eftermiddagen samt kvällen.
Styrelse
16:30
På grund av arbete i vårt pumphus så kan vi behöva slå av vattnet kortare stunder under eftermiddagen samt kvällen.
Styrelse
Vattnet kommer att stängas av mellan 22 och 07 för att fylla på tankarna. På måndag 13/6 kan avstängningar förekomma under felsökning/reparation.
Med vänlig hälsning,
Styrelsen
Felet idag var att en tryckventil slogs ut, jouren har varit ute och det är åtgärdat så vi producerar vatten igen.
Fortsatt felsökning ang varför vi producerar för lite vatten mot vad vi bör kunna producera, kommer ske på måndag utom jour tid som tidigare informerats om, och då kan avstängningar förekomma.
mvh
Styrelsen UTVSF
12:05
Vi har slagit på vattnet nu. Vi ber alla att vara ytterst sparsamma med vattnet då problemet i pumphuset inte är löst. Vi får in en tekniker och rörmokare imorgon och under felsökningen kan tillfälliga vattenavstängningar förekomma.
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen
09:18
Något i pumphuset har gått sönder, därav har vi inget vatten för tillfället.
Tankbil är beställd samt felsökning pågår.
Vi hoppas på att kunna leverera ut vatten inom ett par timmar.
Styrelsen
11:20
Just nu har vi problem i pumphuset med att producera vatten Produktionen har under veckan sjunkit till under 2 kubik i timman, vi kan inte få ut en rörmokare före måndag. Detta innebär att vi måste stänga av vattnet i natt, lördag den 11/6 mellan kl 22:00 och 07:00 söndag morgon.
Så en allmän uppmaning till samtliga var extremt snåla med vattnet maximalt 300 liter per hushåll/ dygn.
Tänk på att en snålspolande toalett drar ca 6 liter per tillfälle.
Tvättmaskin drar ca 60 l och diskmaskin ca 20-30 liter.
om man handdiskar blir det oftast mer än en diskmaskin.
En dusch på 3 minuter gör av med ca 40 liter, En öppen kran som rinner gör av med ca 8 liter i minuten.
Styrelsen
© 2026 Utveda Samfällighetsförening
Tema av Anders Noren — Upp ↑