Utveda Samfällighetsförening

Föreningens officiella hemsida

Sida 20 av 69

Information om städdagen 14/5

 Styrelsen välkomnar medlemmarna att delta i vårens städdag. För att få det mesta av arbetstiden kommer vi att ha två samlingsplatser, en vid anslagstavlan och en vid parkeringen till sundet. Listorna för olika uppgifter kommer att finnas tillgängliga på stämman, skriv gärna upp dig redan då så kommer vi fortare i gång.

Vi samlas klockan 10 och börjar grilla korv vid klockan 12. Klockan 13 kommer polisen att informera om grannsamverkan.

Om du kan tänka dig att köra till Görla, kontakta styrelsen på utveda@gmail.com eller 070 771 2718. Du behöver ha tillgång till bil med dragkrok och har du tillgång till släp är det et stort plus.

Detta skall vi göra:

UppgiftAntal Ta med
Fylla på kallasfalt4Arbetshandskar, Spade, Piasava-kvast, kniv/skruvmejsel/ stämjärn
Måla markeringspinnar vid vägtrummor2 x 2Arbetshandskar
Olja in broarna på stigen mellan sundet och lilla sjön6-8 Arbetshandskar, piasava-kvast/skurborste
Kör ut och plantera blomtunnor2Arbetshandskar, planterings- spade, kniv
Förläng spången mellan bryggorna vid lilla sjön10+Såg, skruvdragare med laddat batteri, bits, tumstock et c
Städa badplatsen vid lilla sjön: Kratta ut sanden, Tvätta bryggorna, Tvätta flotten, Bär ut sly till skogen, Rensa ogräs från sanden10+ Arbetshandskar, kratta/räfsa, spade, sekatör, grep, hink, skurborste
Städa badplatsen vid sundet Samling vid parkeringen vid sundet
Häng upp gungorna, Släpp ner och skruva åt badstegarna, Tvätta bryggorna, Kratta, Rensa ogräs, Inspektera gungställningen, Inspektera livbojorna
10+Arbetshandskar, skiftnyckel, kratta/räfsa, sekatör, grep, hink, skurborste
Köra skräp till Görla2Arbetshandskar, bil med dragkrok, ev. släpkärra

Släpvagn besiktigad

Nu är föreningens släpvagn besiktigad och det är åter möjligt att låna den. Information hur man gör hittar ni här.

Uppdatering om vatten 1/5

Under natten har vi kunnat fylla på våra vattentankar och tillgången till vatten är återigen normal. Styrelsen önskar tacka alla medlemmar, som sparade på vattnet och gjorde det möjligt att fylla tankarna.

Detta är den sista uppdateringen om vattnet den här gången.

Vattnet är på igen

Nu har vi satt på vattnet. Tänk på att vara sparsamma så att produktionen hinner med förbrukningen.

Vi kommer att följa upp tillgången under dagen och riskerar vi att tömma systemet måste vi tyvärr stänga av vattnet igen. Detta hoppas vi kunna undvika.

Problem med vatten lokaliserat och löst

Vi har lokaliserat problemet. Det har varit ett tekniskt fel i pumphuset som har gjort att vi inte har producerat vatten under natten och vi har tömt vattentankarna.

Vattenproduktionen är åter i gång men vi måste producera vatten i 3-4 timmar så att vi har 12-14m³ vatten i tankarna innan vi kan släppa ut något vatten i ledningarna. Vi ber er att vara ytterst sparsamma med vattnet i början så att vi inte tömmer tankarna igen.

Fel datum i utskick från Vägfas

Jag ber om ursäkt att datumet som står på mejlet och utskicket från Vägfas är fel. Datumet för stämman är 13/5 och ingenting annat. Den bifogade kallelsen är korrekt.

Jag tackar ödmjukast de alerta medlemmar som så fort meddelade detta.

Med vänlig hälsnig,

Kirsi Tejbrant, sekreterare

« Äldre inlägg Nyare inlägg »